• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Du fyller i den skuldsumma du har just nu, fordringsägare kommer skicka in sina fodringar de har på dig vid inledande. Lycka till nu!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

klarabella

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
3 Januari 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
24
Poäng
92
Så slog ångesten till igår! Fick ett brev från KFM att ett företag begär omprövning eller att de vill att hela skuldsaneringen ska upphöra! Anledningen? Att de tagit en kreditupplysning och där står det högre summa än det jag uppgivit i månadslön.. Jag var helt ärlig mot min handläggare när han frågade om detsamma, att jag betalade över 7000kr i månaden i utmätning, maken sjukskriven på heltid med lägsta ersättning, så jag var tvungen att ta extrapass på jobbet för att kunna ha råd med att betala allt i hushållet. Dom pass jag tackade nej till pga sjuka barn så fick man vabba, allt enligt försäkringskassans regler.

Han frågade om jag kommer fortsätta jobba så många extra pass och jag sa nej, då jag betalar ju mindre nu i månaden.

Med i brevet följde ett papper med där jag ska redovisa allt igen. Kan jag skriva det jag skrivit ovan? Att inget är ändrat i uppgifterna jag lämnat utan det enda som tyvärr ändrats i hushållets ekonomi är att maken nu blivit utförsäkrad från FK och får då 0kr/månaden?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Det kan du skriva ja. Bifoga dokument som styrker.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Tack! Lönespec och FK beslut? För allt annat finns ju och bara makens som ändrtats. Lönen är samma som uträknat
Ja det blir nog bra.
Glöm inte att begära omprövning igen när karln fått inkomst på nytt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
En liten fundering... min man och jag står på ett lån hos Swedbank som vi betalar på varje månad. Detta har inte gått till inkasso/kfm. Nu när han fått inledande, hur gör vi med detta? Det dras på autogiro från hans konto.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
En liten fundering... min man och jag står på ett lån hos Swedbank som vi betalar på varje månad. Detta har inte gått till inkasso/kfm. Nu när han fått inledande, hur gör vi med detta? Det dras på autogiro från hans konto.
Jag har haft samma fundering. Och tror jag har svaret.
Ni får avsluta autogirot och sätta det på ditt konto.
Om skuldsanering sker är lånet med i hans skulder som ingår i skuldsaneringen.
Lånet kommer du få fortsätta betala på enligt avtalet ni har hos banken. Samtidigt som du betalar på lånet så kommer det även in från skuldsaneringen på lånet. Det betalas på 2 håll!
Och när skuldsaneringen är över efter 5år så är antingen lånet avbetalt eller så finna det kvar en summa som din man inte längre är skyldig att betala. (Men som han säkert gör ändå för att det känna rätt)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Jag har haft samma fundering. Och tror jag har svaret.
Ni får avsluta autogirot och sätta det på ditt konto.
Om skuldsanering sker är lånet med i hans skulder som ingår i skuldsaneringen.
Lånet kommer du få fortsätta betala på enligt avtalet ni har hos banken. Samtidigt som du betalar på lånet så kommer det även in från skuldsaneringen på lånet. Det betalas på 2 håll!
Och när skuldsaneringen är över efter 5år så är antingen lånet avbetalt eller så finna det kvar en summa som din man inte längre är skyldig att betala. (Men som han säkert gör ändå för att det känna rätt)
Ok, tack för svar. Problemet är att jag hittar inget upplagt autogiro. Får kontakta banken då och fråga hur vi gör. Men ska jag betala hela månadsbeloppet eller halva tro?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Ok, tack för svar. Problemet är att jag hittar inget upplagt autogiro. Får kontakta banken då och fråga hur vi gör. Men ska jag betala hela månadsbeloppet eller halva tro?

Swedbank drar inte på lånen via autogiro utan via en egen rutin.
Hela skulle jag tro om inte banken är sugen på att ändra.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Swedbank drar inte på lånen via autogiro utan via en egen rutin.
Hela skulle jag tro om inte banken är sugen på att ändra.
Det är 4 år kvar att betala på lånet. Om jag då betalar hela summan och min man betalar från sin skuldsanering får dom ju för mycket pengar? Då har jag betalt hans halva med väl? Usch va rörigt detta känns...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp